Milovníci vína
Druhá skupina zákazníkov sú tí, ktorí majú viac skúseností a víno neberú len ako alkoholický nápoj, ale zaujíma ich, kto za ním stojí. Radi navštevujú rôzne akcie spojené s ochutnávaním vína alebo za vínom sami cestujú aj do zahraničia.
Pomaly si hľadajú vína, ktoré im chutia. Nájdu si svojich vinárov, ku ktorým sa vracajú a nakupujú vína priamo od nich. Straty, ktoré utrpia pri nákupe vín, sú tak nižšie. Dokonca si kupujú vína vo väčšom množstve aj domov s myšlienkou, že si ich odložia.
Títo zákazníci by sa mali pri kúpe vína poradiť s človekom, ktorý má dostatok vedomostí a skúseností a usmerní ich. Svojimi argumentami ich môže presvedčiť, aby si vína nekupovali iba podľa toho, či im chutia alebo nie, ale zvážili aj pomer ceny a hodnoty.
Víno v predstihu
Tretia skupina zákazníkov nakupuje vína obozretnejšie. Títo ľudia o víne viac premýšľajú. Absolvovali kurzy o víne, zaujímajú sa o ich pôvod a jemu primeranú cenu. Predtým, ako si drahšie víno kúpia, zistia si o ňom potrebné informácie a zvážia, či je cena zaň adekvátna.
Niektorí si pozrú rating vína a poradia sa pred nákupom, ak nie sú si istí. Práve títo zákazníci dokážu kúpou vín získať a časom vína zhodnotiť. Vedia už, že čím skôr si kúpia drahšie víno, tým menej preplatia.
Takíto zákazníci si napríklad drahšie francúzske vína kupujú v rámci predpredaja en primeur. Možnosť vlastniť časť vín už v čase, keď ešte ležia len v sudoch prestížnych château, patrí každoročne k najvzrušujúcejším dôvodom, prečo sa zapojiť do kampane en primeur.
Hlavnou výhodou však je možnosť kúpiť budúce „veľké“ vína za výrazne nižšiu cenu, než za akú sa budú predávať o niekoľko rokov neskôr po oficiálnom uvedení do predaja. Účelom kúpy môže byť príležitosť zadovážiť si špičkové víno za výbornú cenu pre vlastnú spotrebu, ale aj investícia do vína s cieľom ďalšieho predaja.