offerBox
1

28. 11. Degustácia slovenských sektov

offerImage

Pozývame vás na degustáciu sektov zo slovenskými vinármi. Atmosféru tejto peknej akcie spríjemní klavirista František Báleš.

Čítať viac
UŽÍVATEĽSKÉ MENU
VÝBER JAZYKA
Späť Detailný filter
Späť Detailný filter
Späť
Späť

Pozrite si vína v akcii do -50% - FINAL BLACK WEEK

Podporme slovenských vinárov počas druhej vlny pandémie

Podporme slovenských vinárov počas druhej vlny pandémie

Slovenskí vinári a cech vinohradníkov a vinárov Slovenska apelujú na slovenských spotrebiteľov, aby v najbližších týždňoch uprednostnili nákup slovenských vín. Bez relevantnej podpory od štátu v čase pandémie je to podľa nich jediná možnosť, ako môžu prežiť vinári a existujúce vinohrady.


 

Gastro dnes patrí k najviac postihnutým rezortom, ktorých pandémia položila na kolená. Okrem zatvorených prevádzok a hotelov, pandémia zasiahla aj slovenských vinohradníkov a vinárov. Hrozno nemá v čase zrelosti kto zbierať, vinohradníci sú odkázaní len na seba a svoju okolitú pomoc.

Šesť ľudí vám vinohrad neobrobí. Malí a stredne veľkí vinohradníci sú odkázaní len na vlastné ruky. Brigádnikov zo zahraničia, ktorí sú ochotní pracovať vo vinohrade,  nemôžu prijať kvôli covidovým opatreniam. Väčšie vinárstva preto používajú menej šetrný, mechanizovaný zber.

S vinohradníctvom priamo súvisí i výroba vína. Slovenskí vinári ponúkajú víno priamo z dvora, napríklad počas Dňa otvorených pivníc a tiež v gastro prevádzkach, reštauráciách a hoteloch. Keďže tieto možnosti v čase pandémie neprichádzajú do úvahy, ostáva im iba predaj cez eshop a cez distribučné spoločnosti k zákazníkovi.

Podporte aj vy slovenských vinárov a zapojte sa do iniciatívy #pijemeslovenske.

„Počas prvej vlny sme sa snažili pomôcť a podporiť slovenských vinárov, ktorí v tom čase prišli o značnú časť výnosov. Pomerne veľký nárast predaja slovenských vín sme zaznamenali cez náš eshop wineplanet.sk. Ľudia, tým že nemôžu navštevovať gastro prevádzky a hotely, si víno kupujú a pijú doma. Veľmi ma teší, že spoločným úsilím pomáhame zmierniť  ekonomické dopady počas tejto mimoriadnej situácie.“ vyjadril svoj názor majiteľ firmy Corner & Co. a WinePlanet.sk pán Chládek.

 

Slovenskí vinári v kríze, prečítajte si ich reakcie

Slovenskí vinohradníci a vinári požiadali štát o dotácie, ale zatiaľ odpoveď nedostali. U našich susedov sa štát snaží podporiť nielen cestovný ruch, ale i poľnohospodárstvo, gastro segment i samotných vinárov, ktorých tiež výrazne zasiahla aktuálna situácia. 

Vinohradník a výrobca šumivých sektov z Pezinka z vinárstva Hacaj sa vyjadril k aktuálnej téme: „ Pandémia už ovplyvnila negatívne náš odbyt, pretože náš koncový spotrebiteľ sú predovšetkým gastro-zariadenia a vinotéky a tiež predaj na priamo prostredníctvom vínnej turistiky.“  

K názoru sa prikláňa i vinár z Čajkova, Branislav Nichta z vinárstva Nichta: „Pandémia koronavírusu COVID-19 nás negatívne ovplyvnila, podobne ako väčšinu výrobcov vína do HoReCa segmentu. Uzavretie gastro segmentu a lockdown počas Veľkej noci nám spôsobil pokles tržieb až o 35%.“

K téme pandémie sa vyjadrili aj Barbora Rakovská a Veronika Regendová z vinárstva Fundus Regius„Rok 2020 bol aj pre nás veľmi náročný, keďže našimi klientmi sú najmä hotely a luxusné reštaurácie a ich fungovanie je v tomto roku obmedzené.

Napriek tomu môžeme skonštatovať, že sa nám podarilo naďalej rozvíjať vzťah s koncovým zákazníkom a to prostredníctvom nášho e-shopu a sociálnym sieťam. Sme veľmi vďační za jedinú vínnu akciu Winefest Žilina, ktorá sa konala ešte v auguste. Potešil a povzbudil nás úprimný záujem návštevníkov a ich kladné hodnotenia k našim vínam.“

 

Slováci verní slovenským vínam

Marek Rariga z Vinárstva Rariga taktiež pridal svoj postoj k aktuálne situácii: „Tak ako každé dobré slovenské vinárstvo, aj my sme súčasťou kvalitného gastra, ktoré je v tejto chvíli bohužiaľ zatvorené. Tento rok sme mali väčší pokles predaja v tomto segmente, ale naopak nám narástol predaj priamo privátnej klientele o 200%.

Strata zo začiatku roka sa takmer dohnala v letných mesiacoch. Našťastie nie sme vinárstvo typu “výroby jednoduchého vína a burčiaku“, ktoré putuje vo veľkom množstve na rôzne jarmoky, festivaly atd. Tieto vína dostali tento rok asi najväčšiu stopku. Sme veľmi radi, že slovenskí zákazníci aj v tejto zlej situácii ostali verní nášmu vínu“.

 

Ladislav Šebo z Karpatskej Perly dodáva: "Pandémia, zasiahla aj nás. Negatívne. Sme orientovaní na segment HORECA. Ten je  najviac postihnutý. Víno sa nám darí predávať hlavne konečnému zákazníkovi a cez e-shop. Distribútori nám poklesli s predajom. Ťažko odhadnúť ďalší vývoj. Musíme sa prispôsobiť danej situácii a hľadať nové cesty predaja."

 

Newsletter
Ustriehnite si zľavy, akcie a degustácie

V newslettroch vám budeme posielať aktuálne akcie na víno, degustácie alebo ďalšie zaujímavé info zo sveta vína.  Z nášho newslettru sa môžete kedykoľvek odhlásiť v jeho spodnej časti.