Zabudnite na darčekové koše s vínom. Prečo namiesto toho nedarovať nezabudnuteľné zážitky? Objavte radosť z darovania Coravinu.
Víno predsa nie je len o tekutine vo fľaši, je to o momentoch, spomienkach a objavoch.
Vyhrajte trojdňový pobyt na Tokaji s vínom Ostrožovič. Viac info.
Štúdia zameraná na ženy, ktoré kupujú a pijú víno, zistila, že podľa vedcov si ženy častejšie kupovali fľaše zobrazujúce „ženské“ rodové znaky. Ženy, ktoré sa zúčastnili na štúdii, mali väčší zámer kúpiť si víno, keď malo na etikete „ženské“ znaky, konštatoval výskum. Tento účinok bol posilnený tým, že sa ženy viac identifikovali s inými ženami, niečo známe ako „identifikácia v rámci skupiny“, uviedli výskumníci z Washington State University (WSU), píšuci v International Journal of Hospitality Management. Autori štúdie uviedli, že práca reagovala na výzvy na ďalší výskum o spotrebiteľkách.
Zistili sa, že ženské podnety zahŕňajú roztomilé zvieratká, ženské portréty a kvety, uviedli vedci, ktorí uznali, že mužské aj ženské rodové podnety majú tendenciu spoliehať sa na stereotypy.
59 % konzumentov vína v USA sú ženy na základe údajov z roku 2021 a len málo štúdií sa zameralo na vnímanie tejto skupiny v odvetví, kde väčšinu vinárov tvoria muži.
V počiatočnom teste na určenie kľúčových rodových podnetov výskumníci požiadali 90 žien, aby ohodnotili etikety vína ako viac mužské alebo ženské. Štítky s roztomilými zvieratkami, kvetmi a ženskými portrétmi boli označené ako ženské, zatiaľ čo mužské narážky zahŕňali štítky s vlkmi a jeleňmi. Vína zobrazujúce obrázky hradov a strapcov hrozna boli hodnotené neutrálne, uviedla WSU.
TIP na "dámske" víno: Papillon Víno od Francúza Le Rosé, BIO 2022, Žitavské vinice Pálava 2021, Reya Organica Sauvignon 2023
Potom 324 ženám ukázali fiktívne vína a účastníčky uviedli, že s väčšou pravdepodobnosťou kupujú vína s „ženskými“ etiketami. Zdá sa, že úroveň odbornosti na víno to neovplyvnilo. „Či už mali ženy o víne vedomosti alebo nie, keď videli ženské podnety, mali väčší úmysel víno kúpiť,“ povedala Christina Chi, spoluautorka štúdie a profesorka na WSU's Carson College of Business. „Pri navrhovaní etikiet by vinári mali do procesu zapojiť viac žien,“ povedala Chi.
Následný test chuti, na ktorom sa zúčastnilo 138 žien, však zistil, že účastníčky si s väčšou pravdepodobnosťou vychutnajú víno, keď má označenie „mužské“ ako „ženské“. Podľa WSU sa vedci domnievajú, že to môže súvisieť s nezhodou medzi očakávanou chuťou ovplyvnenou ženskou etiketou a skutočnou chuťou vzorky vína.
TIP na "dámske" víno: Villa Maria EarthGarden Sauvignon Blanc Organic 2021, El Coto Crianza 2020, Rothschild Mouton Cadet Rosé Mathilde BIO 2023
Zabudnite na darčekové koše s vínom. Prečo namiesto toho nedarovať nezabudnuteľné zážitky? Objavte radosť z darovania Coravinu.
Víno predsa nie je len o tekutine vo fľaši, je to o momentoch, spomienkach a objavoch.
Vianoce sú časom, keď sa stretávame s rodinou, zdieľame radosť, lásku a nezabudneme na tie najlepšie momenty pri spoločnom stole. A práve v týchto chvíľach, kedy si vychutnávame tradičné vianočné pokrmy, je Tokajské víno ideálnym partnerom, ktorý umocní každú chvíľu.
Zapojte sa do hry o trojdňový pobyt na Tokaji pre 2 osoby. Penzión Tokaj Ostrožovič sa nachádza na pokojnom mieste v obci Veľká Tŕňa v srdci slovenského vinárskeho regiónu. Ponúka vínnu pivnicu, degustácie vín a úžasnú atmosféru.
Do súťaže sa môžete zapojiť nákupom akéhokoľvek vína značky Ostrožovič na eshope Wineplanet.sk. Do súťaže ste zaradený automaticky po zrealizovaní nákupu, nemusíte sa nikde prihlasovať k súťaži. Súťaž trvá od 29. 11. - 19. 12. 2024.
12. novembra 2024 na InterContinental Berlin ocenili víťazov European Coffee & Hospitality Awards 2024. Lavazza, jedna z najvýznamnejších svetových pražiarní kávy, získala ocenenie „Najlepšia komerčná pražiareň kávy“ na European Coffee & Hospitality Awards 2024 počas @COHO Expo – The Coffee & Hospitality Expo. Na druhom mieste skončili Illy a Löfbergs. Toto uznanie zdôrazňuje odhodlanie spoločnosti Lavazza v snahe o dokonalosť kávy v kombinácii s trvalo udržateľnou kvalitou.