Konkurencia zo Slovenska
My sme naše začiatky mali ľahšie v tom, že v období, kedy sme začínali, nebola taká konkurencia vín zo zahraničia, no taktiež i zo Slovenska.
Štýl vína, s ktorým sme chceli osloviť trh s vínom, myslím tým vína nielen zo Slovenska, ale z celého sveta, som si osvojil pri mojom trojročnom pôsobení v rakúskom vinárstve. Vína neobvykle odrodovo čisté, svieže, ovocné, veľmi výrazné, skôr ľahšieho typu, teda vína, ktoré na našom trhu chýbali. S odstupom času môžem povedať, že práve toto bolo „vstupenkou“ na veľký trh.
Či to majú vinárstva teraz ťažšie alebo ľahšie je zložité hodnotiť, no myslím si, že každý začiatok je ťažký. Dnes majú možnosť vinári sa viac dostať k odbornej literatúre, majú možnosť cestovať po svete, majú možnosť si kúpiť tú najmodernejšiu technológiu, ktorá je v tomto období v ponuke. No myslím si, že každý vinár musí prejsť praxou a skúsenosťami, ktoré sa nedajú nikde kúpiť, či niekde naštudovať.
Dnes je obrovská konkurencia, na trhu je veľmi veľa vín zo zahraničia, ale aj zo Slovenska. Myslím si, že úplne malí vinári to majú asi ťažšie vzhľadom na konkurenciu, ktorá je dnes i u nás. Pokiaľ nemá malý vinár okrem iného aj dostatok finančných prostriedkov na to, aby dokonale prezentoval svoju firmu, na trhu sa presadzuje ťažšie.