Zabudnite na darčekové koše s vínom. Prečo namiesto toho nedarovať nezabudnuteľné zážitky? Objavte radosť z darovania Coravinu.
Víno predsa nie je len o tekutine vo fľaši, je to o momentoch, spomienkach a objavoch.
Vyhrajte trojdňový pobyt na Tokaji s vínom Ostrožovič. Viac info.
Karpatská Perla je rodinná vinárska a vinohradnícka firma v Malokarpatskej vinohradníckej oblasti. Výroba vín prebieha v modernom vinárstve v Šenkviciach, kde dominuje 21 metrov vysoká rozhľadňa.
O „perlách“ tohto vinárstva sme sa rozprávali s majiteľom Ladislavom Šebom.
Spomínam si veľmi dobre. Najťažšie bolo životné rozhodnutie, či sa vydať profesijnou cestou, kde naplno využijem svoje odborné vzdelanie, alebo dám prednosť rodinným vinárskym tradíciám a vedomostiam našich rodín. A vinohradníctvo a vinárstvo zvíťazilo.
Samozrejme nepovažujeme sa za veľké vinárstvo. Považujeme sa za vinárstvo, ktoré má to šťastie, že všetko svoje hrozno z vinice môže „posunúť“ do fľaše, že sme rodinná firma, v ktorej pracujú naše deti a všetky vinice máme v okruhu do 7 kilometrov od lisovne. A čo je veľké a čo malé necháme na našich zákazníkov.
Zákazníkom chceme po takmer 30 rokoch práce s hroznom ukázať, že víno je predovšetkým prírodný produkt, kde hlavnú úlohu hrá vinohrad. Vysadením správnych odrôd vieme ovplyvniť charakter a kvalitu vína. Už pri pomyslení na krásu určitého vinohradu, fanúšikovi vína poskočí srdce, keď pije pohár vína z tohto miesta. Preto považujeme názov vinohradu za veľmi dôležitý údaj na našich etiketách. V Malokarpatskej oblasti sme dnes svedkami ničenia viníc i krajiny. Treba už konečne niečo urobiť s týmto smerovaním.
Áno na našej novej etikete sa vyníma práve jej jednoduchosť. Prírodný typ papiera a zemitá farba má zvýrazniť prirodzenosť s akou obhospodarujeme vinohrady a vyrábame víno. A mok vo vnútri vo fľaši nech hovorí sám za seba. Tento rok chceme zjednotiť naše vína novými etiketami pre biele, červené, sladké, šumivé vína a aj 4 živly, aby vynikla naša rodinka s bodkou /teda perlou/.
S manželkou tandem v práci ťahám od začiatku nášho podnikania. Do 1989 sme si svojpomocne postavili svoj dom /aj pri ňom sme veľa spoločne pracovali/ a potom hneď začali podnikať spoločne. Jej to určite nevadí. Za tie roky sa vieme jeden druhému prispôsobiť, aj tolerovať.
Najviac ma prekvapilo Veltlínske zelené r.1999, je to takmer 20ročné víno. Stále je v kondícii a to, čo sme cítili pri zrode tohoto vína, sa potvrdilo. Kvasilo v cisterne č. 42 – dodnes si pamätám to číslo.
Veľakrát som dostal otázku, ktoré víno je najlepšie, resp. ktoré mne najviac chutí. Ja som sa spýtal, koľko máte detí. Je ťažké vybrať jedno víno, je ich viac.
Kombinácií jedla s vínom bolo viac. Najviac mám však zapamätanú kombináciu sladkého ľadového vína so syrom s modrou plesňou, po ktorom mi ostala v ústach výrazná banánová chuť.
Dobré jedlo, víno, turistika, cyklistika a príroda.
Zabudnite na darčekové koše s vínom. Prečo namiesto toho nedarovať nezabudnuteľné zážitky? Objavte radosť z darovania Coravinu.
Víno predsa nie je len o tekutine vo fľaši, je to o momentoch, spomienkach a objavoch.
Vianoce sú časom, keď sa stretávame s rodinou, zdieľame radosť, lásku a nezabudneme na tie najlepšie momenty pri spoločnom stole. A práve v týchto chvíľach, kedy si vychutnávame tradičné vianočné pokrmy, je Tokajské víno ideálnym partnerom, ktorý umocní každú chvíľu.
Zapojte sa do hry o trojdňový pobyt na Tokaji pre 2 osoby. Penzión Tokaj Ostrožovič sa nachádza na pokojnom mieste v obci Veľká Tŕňa v srdci slovenského vinárskeho regiónu. Ponúka vínnu pivnicu, degustácie vín a úžasnú atmosféru.
Do súťaže sa môžete zapojiť nákupom akéhokoľvek vína značky Ostrožovič na eshope Wineplanet.sk. Do súťaže ste zaradený automaticky po zrealizovaní nákupu, nemusíte sa nikde prihlasovať k súťaži. Súťaž trvá od 29. 11. - 19. 12. 2024.
12. novembra 2024 na InterContinental Berlin ocenili víťazov European Coffee & Hospitality Awards 2024. Lavazza, jedna z najvýznamnejších svetových pražiarní kávy, získala ocenenie „Najlepšia komerčná pražiareň kávy“ na European Coffee & Hospitality Awards 2024 počas @COHO Expo – The Coffee & Hospitality Expo. Na druhom mieste skončili Illy a Löfbergs. Toto uznanie zdôrazňuje odhodlanie spoločnosti Lavazza v snahe o dokonalosť kávy v kombinácii s trvalo udržateľnou kvalitou.