Vedeli ste, že na južnej Rhône je len jedna apelácia, kde sa môžu vyrábať suché vína z jednej odrody? Zaujíma vás dôvod, prečo vína z južnej Rhôny stoja oveľa menej než napr. vína z Burgundska a pritom majú porovnateľnú kvalitu? Alebo túžite ochutnať jeden z najlepších Tavelov v súčasnosti? To všetko a ešte niečo na viac ste sa mohli dozvedieť počas novembrového semináru „Vína južnej Rhôny“, ktorý bol pripravený v spolupráci s Asociáciou Somelierov Slovenskej Republiky.
Lavazza – káva nielen do gastra
Viac ako 4 000 zamestnancov Lavazza Group so sídlom v Turíne v Taliansku sa zrodila z podnikateľskej vášne rodiny Lavazza. Dnes patrí medzi hlavných hráčov v globálnej kávovej aréne ako pražiareň vo všetkých segmentoch podnikania. Funguje na 140 trhoch s 8 výrobnými závodmi v 5 krajinách (Taliansko, Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Kanada a USA). Od roku 1935 spoločnosť Lavazza patrí k najväčším hráčom v oblasti kávy.
Skupina Lavazza vždy zabezpečila optimálny produkt kvality prostredníctvom investícií do výskumu, ktorý zaručuje najlepšiu kávu vo všetkých jej podobách. Spoločnosť vždy spôsobila revolúciu v oblasti kávy s odvahou, energiou a spoľahlivosťou, modernizovať tradíciu s cieľom predvídať potreby trhu a spotrebiteľov.
Lavazza Group vychádza z práce 25 miliónov malých výrobcov, približne 12,5 milióna tvoria rodinné farmy s rozlohou do 5 hektárov. Denná spotreba na globálnej úrovni neustále rastie. Odhaduje sa, že sa denne vypije 3,1 miliardy šálok kávy, čo zodpovedá 178 miliónom. Čiže 60-kg vriec kávových zŕn sa skonzumuje každý deň.
Lavazza
Lavazza Group spája svet značky Lavazza so značkami Carte Noire, Kicking Horse a Merrild. Všetky sú spojené so zameraním na kvalitu, ale majú celkom odlišný charakter.
Lavazza je globálna značka, synonymum pre autentickú taliansku kávu po celom svete a symbol pohostinnosti, kvality a talianskeho spôsobu života. Je historickým lídrom v talianskych maloobchodných reťazcoch a tiež prítomná vo všetkých obchodných segmentoch.
Školiace centrum
Lavazza vychádza v ústrety profesionálov v gastro sektore, ponúka špecializované produkty a riešenia šité na mieru pre všetky druhy prípravy kávy. Kvalita v každej šálke je zabezpečená vďaka využitiu profesionálnych strojov a servisných materiálov. Školiace centrum Lavazza poskytuje denno-dennú podporu klientov v ich činnosti prostredníctvom školiacich programov so zameraním na teóriu a prevádzkové poradenstvo Specialty Coffee Associacia.
Lavazza ponúka pohlcujúci a komplexný kávový zážitok, kde je výrobok vylepšený vo všetkých jeho formách od tých najtradičnejších, ako je espresso až po najprekvapivejšie produkty Coffee Design a zároveň buduje priamy vzťah s koncovým spotrebiteľom.
Lavazza cesta k udržateľnosti
„Chceme, aby každá šálka kávy bola jedinečným, inovatívnym a trvalo udržateľným zážitkom.“
Od roku 1935 spoločnosť Lavazza prijala víziu spoločnosti, ktorá uprednostňuje ekonomické, ľudské, environmentálne a kultúrne dedičstvo krajín, s ktorými pracovala a naďalej spolupracuje. Od samého začiatku zamerala na spojenie dokonalosti, udržateľnosti a inovácií, aby bola zaručená maximálna kvalita kávy s minimálnym možným dopadom na životné prostredie. Vďaka tomu sa každá šálka kávy stala jedinečným a ekologickým zážitkom, ktorý si spotrebitelia môžu vychutnať kedykoľvek bez toho, aby museli ohroziť jej kvalitu.
Káva je produktom zeme a preto je ovplyvnená klimatickými a environmentálnymi aspektmi, ktorým Lavazza Group vyjadrila starostlivosť. Tento záväzok nikdy neprestal ovplyvňovať priemysel skupiny, obchodné a produktové rozhodnutia. V priebehu času Lavazza definovala stratégiu skupiny, v ktorých sa riadi udržateľnosť životného prostredia, inováciu procesov a produktov. Na jednej strane sa rozhodla zamerať svoju pozornosť na trvalo udržateľného rozvoja, konkrétne zodpovedná spotreba a výroba a klimatické opatrenia. Skupina načrtla environmentálnu stratégiu mentálnej udržateľnosti od kávového zrna po šálku kávy, berúc do úvahy dopady pozdĺž celého životného cyklu kávy.
Manifest Lavazza Group Blend for Better predstavuje záväzok voči cieľom trvalo udržateľného rozvoja (SDG) z Agendy OSN do roku 2030. Tento manifest priamo hovorí o ambícii nielen vyrábať špičkovú kávu, ale robiť to udržateľným spôsobom, ktorý integruje princípy udržateľnosti do všetkých svojich činností a procesov. Manifest opisuje udržateľnosť spoločnosti Lavazza a stanovuje záväzok voči globálnym cieľom a prioritné ciele, ktoré budú riadiť jej budúcu udržateľnosť iniciatív.
Keď sa skupina Lavazza vydala na cestu integrácie týchto princípov, jedným z najvýznamnejších snáh o pozitívny vplyv na sociálnu, ekonomickú a environmentálnu úroveň bola výroba udržateľných produktov. Vezmite si napríklad jeden z najobľúbenejších trvalo udržateľných produktov, ekologické kapsule Lavazza. Tieto uzávery sú vyrobené z kompostovateľného biopolyméru a čo je najdôležitejšie, pri správnom spracovaní sú biologicky rozložiteľné do 180 dní.
Ďalším dôležitým úsilím, ktoré stojí za zmienku počas tejto cesty, bola finančná Lavazza projektom trvalo udržateľného rozvoja, ktoré prispievajú k zlepšeniu pracovných a životných podmienok v miestnych komunitách.
Certifikácie
Rainforest Alliance: Táto certifikácia znamená, že v Lavazza sú odhodlaní ponúkať produkty z certifikovaných fariem Rainforest Alliance. Táto dôležitá pečať je symbolom značiek a podnikov, ktoré sa zaviazali podporovať ekonomický rozvoj, budovať odolné komunity a chrániť životné prostredie.
Certifikácia TÜV Austria: Táto certifikácia uznáva, že produkty ako Lavazza Eco Caps sú priemyselne kompostovateľné, pretože sú v súlade s medzinárodnou normou EN 13432, čo dokazuje ich certifikácia od TÜV Austria. Produkty, ktoré boli certifikované TÜV AUSTRIA, majú často významnú konkurenčnú výhodu, pretože ponúkajú objektívny dôkaz kvality produktu.
Organic certifikácia: Táto certifikácia sa udeľuje značkám a podnikom, ktoré ponúkajú produkt, ktorý bol zozbieraný v súlade s výrobnými procesmi podľa nariadení Európskej únie o ekologickom poľnohospodárstve.
Certifikácia WELL Health-Safety Rating: Skupina Lavazza zvolila WELL Health-Safety ako protokol, ktorý sa má prijať na ochranu všetkých, ktorí trávia čas v jej priestoroch. Budovy s touto certifikáciou sú identifikovateľné podľa nápisu WELL Health-Safety Rating pri vchode. Všetky lokality Lavazza Group na celom svete však stelesňujú hodnoty kvality, bezpečnosti, krásy a pohody.
Certifikácia LEED®: Certifikácia Leadership in Energy and Environmental Design je najznámejším celosvetovým ocenením za energetickú a environmentálnu výkonnosť. Budova Nuvola Lavazza, nové centrum riadenia spoločnosti Lavazza, už získala certifikáciu LEED® na úrovni PLATINUM, jednu z najvyšších úrovní certifikácie. V súčasnosti je to jedna z najudržateľnejších budov na svete.
Ďalšie články
Poetree’s je nová fine-diningová reštaurácia v Grand Hoteli Permon**** v Podbanskom, priamo pod majestátnym Kriváňom. Hostia tu môžu ochutnať degustačné menu – počas týždňa kratšie 5-chodové a v sobotu až 9-chodové – a zároveň sledovať prípravu jedál v otvorenej kuchyni, čo vytvára živú a pôsobivú atmosféru. Kuchyňu vedie šéfkuchár Igor Janiga, ktorý spolu s tímom pripravuje gastronomické zážitky, ktoré si hostia naozaj dlho pamätajú.
Rozhovor so somelierkou reštaurácie Barborou Poláchovou.
Červená farba je farbou Vianoc a častejšie, i kvôli chladnejšiemu zimnému počasiu, inklinujeme v tomto ročnom období k červenému vínu. Aké by malo byť vianočné víno?
Vianočné víno by malo byť vínom, pri ktorom sa dá tráviť čas. Vianočné víno by malo byť vínom, o ktoré sa oplatí podeliť sa s rodinou. Nie je dôležitý názov, cena ani body vína; je dôležité, čo konkrétne víno znamená pre vás a vašich najbližších.
Rum je pravdepodobne najrozmanitejším destilátom na svete. Na rozdiel od škótskej single malt whisky, koňaku alebo tequily, rum nie je výsadou jedného národa.
Rum patrí k tým typom darčeka, ktorý má dušu — je elegantný a má svoj príbeh. Je to nápoj ktorý si vychutnávajú milióny ľudí na svete. Avšak je určený pre tých, ktorí vedia oceniť kvalitu, pôvod a čas.





