Farba vám môže napovedať viac o víne, než si myslíte. Farba je prvá, čomu ľudia venujú svoju pozornosť pri víne. Pre mnohých konzumentov vína v osemdesiatych rokoch bola farba synonymom kvality. Hlboká, atramentová, nepriehľadná farba bola určite lepšia ako jasnejšia, granátová. Interpretácia farby je komplexná a je považovaná za rámec hodnotenia vína v závislosti od odrody.
![Vo Fujiane bolo odhalených viac ako 40 000 falošných vín](/www/thumbnails/blog-xs/penfolds-1440x550_500xf1qmt1653568543.png)
Vo Fujiane bolo odhalených viac ako 40 000 falošných vín
Fujian, bohatá pobrežná provincia v južnej Číne, oznámila jeden z najväčších podvodov s vínami. Pri policajnej razii bolo odhalených viac ako 40 000 fliaš falošných vín vinárstiev Domaines Barons de Rothschild Lafite a Penfolds v hodnote viac ako 11 miliónov RMB, čo predstavuje 1,56 miliónov USD.
Obrovské množstvo falošného vína bolo odhalené ako súčasť tvrdého „zásahu železnej päste proti otázkam bezpečnosti potravín“ miestnych úradov v prvých troch štvrťrokoch roka. Podľa miestnych úradov hlavný podozrivý s priezviskom Wu vyrábal falšované vína s ochrannými známkami známych značiek vrátane populárnych austrálskych vín Penfolds a DBR Lafite - Château Lafite Rothschild , Château Duhart-Milon, Château Rieussec, Château L Èvangile, Château Paradis Casseuil a ďalšie vína tohto producenta.
Razia v troch skladoch podozrivých v meste Zhangzhou viedla k odhaleniu 40 084 falošných vín a hromade etikiet a obalov, ktoré nesú meno a ochrannú známku Penfolds a DBR Lafite. Úrady nešpecifikovali, o ktoré konkrétne vína išlo. Hodnota príslušných vín sa odhaduje na viac ako 11 miliónov RMB. Hlavný podozrivý v súčasnosti čelí trestnému stíhaniu.
Fujian, jedna z najbohatších čínskych provincií v južnej Číne, je kľúčovým trhom spotreby vína v Číne, vďaka čomu je hlavným cieľom výrobcov falošných vín. Spolu s provinciou Guangdong v Hong Kongu sa počíta ako jedna z prvých provincií v Číne, ktorá privítala dovážané destilátov a vína, je tiež známa najmä svojou spotrebou whisky, koňaku a dovážaných vín, a nie domácou výrobou Baijiu. Celková spotreba alkoholu v roku 2018 sa odhaduje na približne 20 miliárd RMB (2,85 miliardy USD), pričom dovážané destiláty predstavujú približne 3 miliardy RMB (427 miliónov USD) a víno 5 miliárd RMB (711,7 milióna USD). Na porovnanie, spotreba Baijiu, ktorý často dominuje na iných provinčných trhoch, je len 5 miliárd RMB.
Ilustračné foto: Vino Joy News
Čo motivuje ľudí k takémuto počínaniu. Je vôbec šanca zistiť, či víno v pivnici je originál alebo podvrh? Falšované vína sú všade, nie len v Hongkongu alebo v Číne, ale aj v Európe a v mnohých zbierkach v USA. Ako je to na u nás? Pravdepodobnosť výskytu pochybných vín je pri našom malom trhu nízka. Najlepšou cestou, ako sa podobným problémom vyhnúť, je dôkladne preverenie. Lojálny miestny dodávateľ ako je Corner disponuje najlepšími zdrojmi, často krát priamo od výrobcu. Mnohí dodávatelia majú svoje mená priamo na etiketách, či na kartónoch. Ideálnou voľbou je kúpa vína priamo v celých, originálnych debničkách. Moderné etikety disponujú holografickým zobrazením, špeciálnou vrstvou viditeľnou len pod ultrafialovým svetlom alebo záklopkami s kódom.
Ďalšie články
![Dom Pérignon - luxusné šampanské](/www/thumbnails/article-box/dom-1440x550_x250f1q80mt1739269548.jpg)
Dom Pérignon je unikátne „Prestige Champagne“. To znamená, že sa vyrába len v najlepších ročníkoch v limitovanom množstve, z toho najlepšieho hrozna.
![Umenie nalievať víno](/www/thumbnails/article-box/nalivka-1440x550_x250f1q80mt1738858427.jpg)
Nalievanie vína sa môže zdať jednoduché, ale je to umenie, ktoré môže výrazne zmeniť váš pôžitok z vína. Ponorme sa do fascinujúceho sveta nalievania vína. Jedným z kľúčových aspektov, ktorý sa často prehliada, je vedieť, koľko vína by ste si mali do kalichu naliať. Množstvo, ktorým naplníte kalich, ovplyvní vôňu, chuť a celkový zážitok z pitia vína.
Vyskúšajte štýlové poháre a dekantéry značky Riedel.
![Nové trendy v pití Prosecca](/www/thumbnails/article-box/prosecwinter-1440x550_x250f1q80mt1738775282.jpg)
Prosecco je talianske šumivé víno vyrábané v regiónoch Veneto a Friuli Venezia Giulia, hlavne v okolí Conegliano a Valdobbiadene, v kopcoch severne od Trevisa. Vyrába sa prevažne z bielej odrody Glera (85%). Ovocné a kvetinové, často vykazujúce tóny tropického ovocia, banánového krému, lieskových orieškov, vanilky a medových plástov. Vďaka dostupnej cene sa stalo obľúbenou voľbou pre zákazníkov. Ročne sa predá viac fliaš Prosecca ako fliaš Champagne a Cava dohromady.