Slovenské vinobranie + víno Pivnica Čebovce zadarmo k nákupu nad 50 €

right-arrow
UŽÍVATEĽSKÉ MENU
VÝBER JAZYKA
Firma Corner oslavuje 30. výročie

Firma Corner oslavuje 30. výročie

Rok 1994 bol z politického a kultúrneho hľadiska mimoriadne bohatý na udalosti. V Juhoafrickej republike sa stal prvým černošským prezidentom Nelson Mandela, nakrútené boli filmy Forrest Gump, Vykúpenie z väznice Shawshank a Schindlerov zoznam. V tomto roku vznikol aj populárny sitcom Priatelia. Na Slovensku sa konali prvé voľby do Národnej rady Slovenskej republiky a ľudia mohli slobodne vycestovať a spoznávať svet. A práve v tomto roku pán Chládek s manželkou založili distribučnú spoločnosť Corner. Môže sa to zdať prehnané, ale pre slovenskú gastronómiu a milovníkov vín dôležitá udalosť!


30 rokov z pohľadu vinárstva to nemusí byť veľa. Ale z pohľadu jednej generácie, resp. tridsiatich ročníkov vín jedného vinárstva je to dosť významná doba, aby ľudia nielen spoznali vína, ale aby si k nim získali vzťah. V 90. rokoch na Slovensku dobiehal cestovný ruch, tak ako sme ho poznali počas socializmu. To nové prišlo so vznikom modernej gastronómie a vinárstva. Prirodzene rástol dopyt i po vínach. Slováci začali cestovať a spoznávať nové krajiny, ruka v ruke ochutnávali miestnu gastronómiu a vína.  

S návratom na Slovensko hľadali vína z Talianska, Španielska, ale aj z Argentíny, Čile, Austrálie či Nového Zélandu. Distribučná spoločnosť Corner v týchto rokoch nadviazala spoluprácu s viacerými významnými vinárstvami a priniesla na Slovensko pojmy ako Penfolds, Antinori, Bollinger, Villa Maria, kávu Lavazza a sklo Riedel, s ktorými doteraz úzko spolupracuje.

Okrem zahraničných vín Corner vždy silne podporoval predaj a distribúciu slovenských vín. Postupne v rámci portfólia pribúdajú ďalšie značky, ale rozvíjajú sa i úspešné privátne značky Reya, Blue Stamp a Ginjoy. Corner určuje trendy a stal sa inšpiráciou pre iné spoločnosti podobného charakteru.

 

Vývoj firmy, pôsobenie na trhu, vízie a trendy zhodnotil majiteľ spoločnosti Corner & Co. Július Chládek.

Ako hodnotíte 30 ročné pôsobenie na trhu?

„Za 30 rokov sme vyrástli až na stredne veľkú firmu, dostali sme sa medzi cca 1% najväčších firiem na Slovensku z pohľadu obratu. O našich klientov sa aktuálne stará viac ako 100 zamestnancov.

Od obchodných zástupcov, cez ľudí v našich vínotékach, kolegov z ekonomického oddelenia až po skvelých spolupracovníkov v sklade ťaháme všetci za jeden povraz, aby sme priniesli našim zákazníkom tie najkvalitnejšie služby. Napriek tomu sme stále rodinná firma, kde pôsobí už druhá generácia našej rodiny.

WinePlanet sa stal za tie roky takmer fenoménom v nákupe vína cez internet. Okrem predaja vín prináša detailné informácie o konkrétnych vínach, ale aj portfóliu a zaujímavostí zo sveta vín.

V Bratislave okrem predajne na Starej Vajnorskej (kde je aj sídlo firmy a sklady ) boli otvorené ďalšie dve predajne na Nivách a v Bory Mall. Mimo hlavného mesta nájdete predajne WinePlanet aj v Banskej Bystrici a Poprade.“

Čo bolo pre vás z hľadiska podnikania počas týchto rokov najťažšie?

„Za obdobie od roku 1989, od kedy podnikáme, sme zažili toho mnoho pozitívneho, ale samozrejme sme boli konfrontovaní aj s mnohými výzvami. Zažili sme obdobia rastu ekonomiky a s tým spojeného prirodzeného rastu spotreby, ale takisto aj ekonomické krízy. Za to obdobie sme pochopili, že je veľmi dôležité neustále napĺňať svoje vízie a zlepšovať služby svojim partnerom a zákazníkom.

Rozhodujúce však pre budúcnosť firmy sú obdobia kríz a ako sa v tých ťažkých obdobiach postavíte voči výzvam, s ktorými ste sa častokrát nikdy predtým nestretli. Takým obdobím bola kríza v rokoch 2008-2009, ale predovšetkým obdobie, ktoré začalo „kovidom“ v roku 2020 a v rôznych variáciách pokračuje až dodnes. Toto obdobie je spojené s nesmierne vysokou dynamikou zmien nielen v oblasti správania sa konzumentov, ale aj na strane nákladov bolo a je veľmi ťažké predpokladať nečakane prudké zmeny v oblastiach nárastu cien mimo nášho priameho manažérskeho vplyvu napr. ceny energií a pohonných hmôt, úrokových sadzieb a pod. Avšak, vďaka naším bohatým skúsenostiam z minulosti, sme sa zatiaľ aj s týmito výzvami úspešne vysporiadali a pokračujeme v raste tržieb firmy.“

Aké sú momentálne spotrebiteľské trendy, ktoré evidujete?

„Za posledný polrok zaznamenali boom nealkoholické vína a destiláty. Dlhodobo je trendom na Slovensku Prosecco. Každý rok sa zákazníkom páči niečo iné. Bolo obdobie, keď zákazníci pili ružové vína, vína z konkrétnej krajiny a apelácie alebo vína určitého štýlu. Preto v našom portfóliu máme viac ako 2000 druhov vín a destilátov. “

Firma Corner v rokoch

1989 – rozbiehajú Chládekovci firmu Protech Group, podniká v IT biznise, zastúpenie firmy Olivetti
1991 – zmena zamerania podnikania na obchod s ovocím a nealko nápojmi
1994 – rozšírenie záberu o distribúciu vína (pod novou eseročkou Corner SK)
2000 – do portfólia pribúda prémiová káva Lavazza 
2008 – rozbeh internetového obchodu s vínom Wineplanet.sk
2010 – koniec nealka, sústredenie celého biznisu pod hlavičku Corner SK
2013 – otvorenie prvej predajne vína v novej centrále firmy, uvedenie vlastnej značky vín Reya
2014 – rozšírenie sortimentu o destiláty
2018 – uvedenie vlastnej značky rumu BLUE STAMP na trh
2021 – otvorenie vínotéky v Nivy Centrum
2022 - otvorenie vínotéky v Bory Mall v Bratislave, a v Europa SC v Banskej Bystrici
2024 – otvorenie vínotéky v Poprade, uvedenie vlastnej značky ginu GINJOY na trh

„Corner bola vždy rodinná firma, ktorá si zakladá na osobných stretnutiach so svojimi zamestnancami a klientmi na báze vzájomného rešpektu. V mnohých prípadoch aj priamo vo vinárstvach. Dlhodobo spolupracuje s Asociáciou Somelierov Slovenskej republiky. Podporuje juniorské i seniorské somelierske súťaže a vzdelávacie kurzy pre profesionálov z gastronómie, ale aj pre ľudí, ktorí majú radi víno a chcú sa o ňom dozvedieť čo najviac. Taktiež je partnerom Slovenského olympijského výboru.

Wineplanet ponúka exkluzívne možnosť kúpy vín v rámci En Primeur nielen z Bordeaux, ale ako jediný aj z Burgundska. Na pravidelnej báze organizuje rôzne degustácie a zaujímavý formát MasterClass so slovenskými i zahraničnými vinárstvami. Dalo by sa povedať, že spoločnosť Corner nie je len distribúciou vín, ale aj propagátorom kultúry pitia a gastronómie, kde tieto vína hrajú významnú roľu.“

Newsletter
Ustriehnite si zľavy, akcie a degustácie

V newslettroch vám budeme posielať aktuálne akcie na víno, degustácie alebo ďalšie zaujímavé info zo sveta vína.  Z nášho newslettru sa môžete kedykoľvek odhlásiť v jeho spodnej časti.