Black Week zahraničné vína -50 %

right-arrow
UŽÍVATEĽSKÉ MENU
VÝBER JAZYKA

Pozrite si vína v akcii do -50% - FINAL BLACK WEEK

Ženy si častejšie vyberajú víno so „ženskou“ etiketou

Ženy si častejšie vyberajú víno so „ženskou“ etiketou

Štúdia zameraná na ženy, ktoré kupujú a pijú víno, zistila, že podľa vedcov si ženy častejšie kupovali fľaše zobrazujúce „ženské“ rodové znaky. Ženy, ktoré sa zúčastnili na štúdii, mali väčší zámer kúpiť si víno, keď malo na etikete „ženské“ znaky, konštatoval výskum. Tento účinok bol posilnený tým, že sa ženy viac identifikovali s inými ženami, niečo známe ako „identifikácia v rámci skupiny“, uviedli výskumníci z Washington State University (WSU), píšuci v International Journal of Hospitality Management. Autori štúdie uviedli, že práca reagovala na výzvy na ďalší výskum o spotrebiteľkách. 
 


 

Roztomilé etikety

Zistili sa, že ženské podnety zahŕňajú roztomilé zvieratká, ženské portréty a kvety, uviedli vedci, ktorí uznali, že mužské aj ženské rodové podnety majú tendenciu spoliehať sa na stereotypy.

59 % konzumentov vína v USA sú ženy na základe údajov z roku 2021 a len málo štúdií sa zameralo na vnímanie tejto skupiny v odvetví, kde väčšinu vinárov tvoria muži.

V počiatočnom teste na určenie kľúčových rodových podnetov výskumníci požiadali 90 žien, aby ohodnotili etikety vína ako viac mužské alebo ženské. Štítky s roztomilými zvieratkami, kvetmi a ženskými portrétmi boli označené ako ženské, zatiaľ čo mužské narážky zahŕňali štítky s vlkmi a jeleňmi. Vína zobrazujúce obrázky hradov a strapcov hrozna boli hodnotené neutrálne, uviedla WSU.

TIP na "dámske" víno: Papillon Víno od Francúza Le Rosé, BIO 2022Žitavské vinice Pálava 2021Reya Organica Sauvignon 2023
 

 

Ženská chuť

Potom 324 ženám ukázali fiktívne vína a účastníčky uviedli, že s väčšou pravdepodobnosťou kupujú vína s „ženskými“ etiketami. Zdá sa, že úroveň odbornosti na víno to neovplyvnilo. „Či už mali ženy o víne vedomosti alebo nie, keď videli ženské podnety, mali väčší úmysel víno kúpiť,“ povedala Christina Chi, spoluautorka štúdie a profesorka na WSU's Carson College of Business. „Pri navrhovaní etikiet by vinári mali do procesu zapojiť viac žien,“ povedala Chi.

Následný test chuti, na ktorom sa zúčastnilo 138 žien, však zistil, že účastníčky si s väčšou pravdepodobnosťou vychutnajú víno, keď má označenie „mužské“ ako „ženské“. Podľa WSU sa vedci domnievajú, že to môže súvisieť s nezhodou medzi očakávanou chuťou ovplyvnenou ženskou etiketou a skutočnou chuťou vzorky vína.

TIP na "dámske" víno: Villa Maria EarthGarden Sauvignon Blanc Organic 2021El Coto Crianza 2020Rothschild Mouton Cadet Rosé Mathilde BIO 2023

Newsletter
Ustriehnite si zľavy, akcie a degustácie

V newslettroch vám budeme posielať aktuálne akcie na víno, degustácie alebo ďalšie zaujímavé info zo sveta vína.  Z nášho newslettru sa môžete kedykoľvek odhlásiť v jeho spodnej časti.